Wednesday 30 January 2013

rezeki allah

hurm.. actually ptg nih ada exam.. tpi mata dah buat pasal.. utk elakkan diri hanyut di layar bahtera, aku menyegarkan diri dengan update blog ku yg sekian lama bersawang nih gugugugugu

selama nih aku terpikir jgak kenapa aku pilih kos antropologi sosiologi utk my next education level.. adakah disebabkan pengaruh my BFF yg ckp senang nk carry (in reality, azab seh.. jenuh nk mghafal teori bagai) atau pun aku main taram ja lah.. be honest, mmg aku ikut cdangan BFF aku tuh lah.. nnti senang.. ada referer geggegege walaupun ada keraguan di situ hahhahaha..

masa tahun pertama pengajian, aku masih xnmpk lagi pe yg outstanding yer course nih.. cam biase jer.. dan alhamdullillah aku dpt harunginya dengan jaya (hurm sedang2 berjaya lah geggeggege).. tpi once masuk tahun ke dua (eh.. dah thun kedua aku belajar rupe yer.. sekejap jer rasa hehehhehhehe suke3) bru aku nmpk keistimewaan course yg aku ambik.. xkisah lah korang nk ckp poyo.. semua nya poyo... tpi ini pendapat aku... so suke hati aku lah keh3

semua yer bermula dgn kelas ketidaksamaan sosial... hanya melalui gmbar.. tlh dpt menyuntik kesedaran utk aku.. betapa aku lupa dan tidak syukur dgn apa yg aku ada sekarang.. ya allah.. ampuni lah hamba mu yang alpa ini.. walaupun dah diberi kesenangan, sering kali merasakan kau memberi kesukaran dalam hidup..

ya.. aku lupa.. aku mmg xsedar.. aku mmg tidak bersyukur... di kala aku mjamu selera, ada yg sedang menagih simpati utk sesuap nasi.. di kala aku tdo di atas katil yg xberapa empuk, masih ada yg tdo di jalanan tanpa sebarang alas.. di kala aku merasakan duit saku tidak cukup, ada yg sedang gigih mencari rezeki yang tidak seberapa.. di kala aku menyarung kasut yang selesa, di hujung sana ada insan yg hanya memakai selipar botol... namun aku masih komplen.. komplen.. komplen... apa lagi yg ko mahu, wahai shanaz... apa!!! apa!!!

allah ya allah... terima kasih kerana membuka hati aku yg gelap ini utk mensyukuri segala nikmat yg ko berikan kepada ku.. dan aku sedar pada bila2 masa sahaja ko boleh merampas nya dari ku.. terima kasih ya allah... aku bongkak dengan nikmat yg ko limpah kan...

dari situ, aku tau aku telah buat pilihan yg tepat.. tidak hanya  menuntut ilmu tapi juga utk keinsafan diri ini.. terima kasih kawan ku kerana telah menunjukkan jalan yg benar kepada ku geggegeggege

ok lah.. masa berlalu cepat.. nk smbung baca nota balik gugugugu nih ada beberapa gmbr yg mungkin boleh menimbulkan seribu pandangan n perasaan... alamilah sendiri.. sory.. aku xsempat nk rakam masa prof buat presentation.. klu x, lgi sentap nok...









No comments:

Post a Comment