Saturday 22 September 2012

bicara cinta

Ku Disini Mengalunkan Rindu Yang Resah.. Aku Disini Memuja Bayangmu..
Setiap Detik Degup Nadiku Hanya Untukmu.. Cinta Membara Jiwa Gelora

Kau Yang Terindah Didalam Hidupku.. Hanya Cintamu Mekar Selamanya.. 
Tak Inginku Lagi Mencintai Yang Lain.. Kau Telah Mengikatku Selamanya

Ku Disini Menantikan Janji Yang Hilang.. Aku Disini Menghitung Harapan
Setiap Detik Tiap Nafasku Ada Cintamu.. Bagai Semalam Semuanya Hilang

 C.I.N.T.A.. terlalu subjektif untuk mendefinisikan perkataan ini.. yang pasti semua insan akan melalui satu peredaran masa bercinta yang menjanjikan 1001 kemanisan, kejiwangan, kebahagiaan dan kegembiraan.. tak tertinggal ia jga bleh memberikan 1001 kedukaan, kelaraan, kesengsaraan dan kekeliruan.. setiap orang mempunyai cerita cinta masing2.. ada yang smpai ke hujung nyawa, ada jga yang smpai di pertengahan jalan..

cerita cinta biase bermula dengan dua individu yang berbeza saling tidak mengenali.. ditakdirkan berjumpa (klu dlm situasi bergaduh, lagi lawak klu dikenangkan balik geggeggeggege)..melangkah ke hadapan sebagai kawan.. seterusnya sebagai pasangan kekasih.. kemudian melangkah bersama ke gerbang perkahwinan meniti liku2 kehidupan suami isteri merangkap ibu bapa kepada warisan negara. Tpi tidak lah bermakna semua org mempunyai jalan cite cinta yang sama.. ada yang lebih 'gentlemen'.. xpyh bercintan cintun bagai nk rak.. terus bersua muka dgn mak bapak pasangan.. kawin.. pastu bercinta lepas kawin.. (lagi syok tuh gaggagagggagaga faham2 lah sndiri lah yer)

Tgh hangat bercintan tu, mesti terasa bunga2 sakura duk mengelilingi diri.. dunia seakan milik kamu berdua ja.. mandi xbasah.. makan xkenyang.. tdo pun xlena.. mana tak yer... memanjang teringat si dia.. tpi sedangkan lidah lagi tergigit, begitulah dlm cerita cinta.. pasti terselit adegan2 yang tangkap leleh puye (nak2 yg tejebak dgn perang dunia kedua).. 

kekadang aku terfikir kenapa setiap kali ada masalah, pasangan yang asyik dibuai asmara ini saling tunding jari sesama sendiri dlam mencari punca perselisihan faham.. kata2 manis mula bertukar menjadi kata2 makian.. ke mana hilangnya perasaan kasih sayang di antara mereka.. si lelaki meminta pasangan nya memahami diri nya... dgn meminta pasangannya menurut setiap kata2nya dan tidak membuat perangai mengada2 (erti kata lain merajuk, marah2 dll).. adakah si wanita ini sebuah robot... yg x bleh meluahkan apa yg dirasai.. perlukah dia menyembunyikan perasaan yer utk menjaga hubungan yang dibina..

Si wanita pula meminta pasanganya lebih bertanggungjawab dan memahami apa yang tersirat di hatinya.. mengharapkan pasangan dapat meluangkan masa bersama keluarga, mendengar apa yang hendak dikatakan.. menghormatinya sebagai psangan sehdup semati yang telah diamanahkan semasa mengakad nikah dulu..

Sungguh menakutkan aku.. risau jgak duk memikir masa hadapan nih.. takut kot2 tersalah pilih, naya hidup nanti.. kalu beli baju tuh, leh lah jgak tukar klu xberkenaan.. waima camne pun, aku akan tetap berusaha dan terus berusaha untuk kecapi kebahagiaan dalam hidup aku.. aku xakan tunduk pada kata2 org yg sungguh berminat utk tau kisah aku.. aku xakan kawin semata2 untuk ttp mulut2 propa nih.. yg kawin yer aku.. yg nk menempuh alam kemanisan n kesengsaraan perkahwinan, aku.. yg azab yer aku.. so pe ke de hal.. suke hati badak aku lah.. what ever (sila buat gaya sekali erk) keh3

aku akui pengalaman cintan cintun aku nih xgempak mana, tpi aku amat berharap cerita cinta ku seperi cerita cinta dlam korea movie tuh..(lgi syok kalu pakwe aku jang geun suk)... leh wat aku xtdo malam.. memanjang menatap wajah kekanda ku.. wwwwwwwaaaaaaaaa bahagiaaaaaaanyer.. setiap saat aku nyanyi lagu kau yang terindah utk dia kih3..(so gedik)

No comments:

Post a Comment